hu/index. html. Pesty, Frigyes ([1864] 1984). Pesty Frigyes kéziratos helynévtárából Pest-Pilis-Solt vármegye és kiegészítések. Szentendre. Petrović, Tanja (2009). Srbi u Beloj Krajini: Jezička ideologija u procesu zamene jezika. Beograd: Balkanološki institut SANU – Založba ZRC. Polanyi, Livia (1984). „Što nam mogu reći priče o svijetu svojih pripovedača”. Revija. Časopis za književnost, kulturu i društvena pitanja 2/XXIV „Pričanje u svakodnevnici”. Osijek. 79–96. Polanyi, Livia (1985). Telling the American Story: A Structural and Cultural Analysis of Conversational Storytelling. Norwood, NJ: Ablex.
Чу десно није одлика односа према испричаним догађајима, већ својство саме природе тих догађаја” (Тодоров 1987: 58). Време као агенс фантастичног 365 ком, Неко ко се туда смуца), као што примећује и Ми лица Ђокић. 11 Натприродно код Кортасара носи кључно обележје које раздваја магични реализам или Кафкину апсурдну фантастику од жанровске фантастике: недо статак објашњења, недостатак стандардног кључа за тумачење или утврђених правила. Свака приповетка у свом микрокосмосу успоставља сопствене одлике фан тастичног. Па ипак, многа дела овог аутора поседују, као што смо покушали да покажемо, заједнички мотив временског поремећаја који структурално функциони ше као катализатор катастрофе и истовремено измешта нарацију из реалистичног у фантастични модус, мотив коме се Кортасар изнова враћао како би га на разне начи не испитивао и варирао током читаве своје списатељске делатности.
И стварно – кажем: стварно узевши’, понови Ханс Касторп и кажипрстом притисну тако јако свој нос да му сасвим сави врх, ’то је кретање, кретање у простору, зар не? Стој, молим те! Ми, дакле, време меримо простором. А то је исто као кад бисмо хтели да простор меримо временом – што чине само сасвим нешколовани људи. Од Хамбурга до Давоса има двадесет часова – да, возом. А пешице, коли ко је онда? А у мислима? Ни секунд! ’ […] ’[…] Дакле, шта је време? ’ […] ’Ми простор опажамо својим органима, чулом вида и чулом пипања. Лепо. Али којим чулом опажамо време? Хоћеш ли ми на то одговорити. Видиш, ту си се заглибио. Али како хоћемо да меримо не што о чему, строго узевши, не можемо да кажемо ама баш ништа, не знамо ни једну једину особину! Ми кажемо: време пролази.
Namely, the community has undergone profound social changes since the WWII, which called into question its survival, e. predominance of inter-ethnic marriages and langauge shift from Serbian to Hungar ian. Consequently, the older interlocutors from Szigetcsép use deic tics then/now as the principal temporal markers, whereby then refers to the period from the community settlling in Hungary (XVth C) up to the WWII, i. e. period of five centuries, and now refers to the period from the WWII up to the present moment of talking, i. e period of sixty, seventy years.
Отуда се многе формалистичке теорије и претпоставке заснивају на испитивању стваралачке бор бе између начела прозне и поетске конструкције, која доприноси новим структурним и стилским решењима. Виктор Жирмунски преузима ставове Тињанова на не што другачији начин, и у складу са својим телеолошким естетичким уверењима, говори о Евгенију Оњегину као о органском јединству, у којем сви употребљени елементи теже истом циљу и остварују исту сврху (Жирмунский 1937; Жирмунский 1978). У семиотичкој и структуралистичкој школи наведене тврдње бивају општеприхваћене, али у исти мах и рела тивизоване, будући да је Пушкинов роман препун неоче киваних противречности, како у односу на садржај тако и у односу на облик. Оњегин је срочен у врло строгој метричкој и ритмичкој форми, у тзв.
века, такође се може читати, пре свега, као иницијатичка прича. Тинејџерски роман, данас једна од најпопуларнијих врста, по својој приро ди и није ништа друго него драма лиминалне позиције између детињства и одраслости, драма која се завршава фикцијом пожељне „агрегације”. 9 Сви ови примери потврђују да детињство јесте вре ме биолошке, психолошке и социјалне транзитивности, и, у складу с тиме, време разноликих ритуала прелаза, као и то да је књижевност за децу, својом структуром, значењима и социјалном наменом, тесно везана за так во опажање „првих година људског живота”.
) (1, 121); Али нисам подносио ни своју ни туђу грубост, стидио сам се КАД би ме побиједила, дуго памтио КАД би ме погодила. (1, 133); Али нисам подносио ни своју ни туђу грубост, стидио сам се КАД би ме побиједила, дуго памтио КАД би ме погодила. (1, 133); KAD odbaci Синтаксичко-семантичка формализација 99 tuđu logiku i nametnuti način mišljenja, svi su mu razlozi dostupni i svaki čin je moguć. (2, 9); Mnogo godina nakon te pogibije, KAD je doznao sve što se moglo doznati, (... ) ponekad je bio gotovo opsednut njime.
Већ крајем столећа поново ће се јавити ми сли о смрти, сада одевене у тамно, тешко рухо барок них фигура. Бруј посттридентских оргуља разлегаће се Европом. „Ако призори смрти и медитације о пролазно сти људског живота преплављују барокну књижевност, у томе треба видети само одраз живе стварности”, каже Дидије Сује (Souiller 1988: 25). У таквим околностима, људска судбина указује се као превртљива и неизвесна, а сам човек као непостојано биће, као „трска која мисли”, како је говорио Паскал.
Да ли је Јустина навлачила разне маске испод којих се сакривала и уз помоћ којих се играла људима и њиховим осећањима, надокнађујући тако своју несигурност и усамљеност, или је то само обична жена са много лоших страна која је једино желела да скреће пажњу на себе, тешко је поуздано одредити, али је извесно да Дарел сугерише да се за разумевање нечије личности, нечије психологије, може и мора посегнути за неким ритуалним, архетипским обрасцима попут карневала и карневалског погледа на свет, а не само за методама савремене науке, звала се она психоанализа, релативизам или слично.
U18 gostuje Bledu (prenos uživo) - ЦЗБГ портал RE: АБА лига, 5. коло: Игокеа - Црвена звезда. @balja пази, нико овде не призива Владину смену (барем Од ЦЗБГ , пре 6
Наиме, иако Кортасарове приповетке нису „чудне” у Тодоровљевом смислу, односно не нуди се рационали стичко објашњење описаног, оне нису ни „чудесне” пре ма његовом одређењу, 10 јер се натприродна збивања не дају сврстати у традиционалне натприродне категорије, чак ни кад су у питању наизглед типичне приче о ду ховима (Зазидана врата, Састанак са црвеним кружо9 Систернас Ампуеро говори о синтези простора и времена у једном објекту, односно кипу (Cisternas Ampuero 1995). 10 „У случају чудесног, натприродни чиниоци не изазивају никакву посебну реакцију, ни код јунака, ни код подразумеваног читаоца.
]”; (295). На другом месту Ман чак временске прескоке у приповедању накнадно испуњава одређеним садржајем, скрећући пажњу на то да време у роману протиче напоредно са вре меном приповедача, независно од тога да ли приповедач о догађајима у њему приповеда или не: „(... ) да госпођа Шоша намерава да се врати, неодређено кад, али једном хоће и мора да се врати, о томе је Ханс Ка сторп имао уверења, директна и усмена, која нису пала у оном саопште ном дијалогу што се водио на туђем језику, него у оно са наше стране немо међувреме, током кога смо прекинули временски везани ток наше приповетке и оставили да влада чисто време” (350) (што је можда и најважнија дистинкција самог писца).
[[ЛИВЕСТРЕАМ>>]] Војводина Младост НС uživo 2022 29 Oct 29, 2022 — Mladost (L). Lučani; Javor Matis. Ivanjica. 13:00. Radnički (N). Superliga Srbije - Arena sport MOZZART BET SUPERLIGA NA ARENI: Radnički
29 Касторп је, међутим, за разлику од јунака бајке, који је изразито покретан – прикован за једно место, у чему се препознаје Маново извртање структуре и смисла бајке и заменa доминације спољашњих догађања доминацијом унутарњих иницијацијских искушења и искустава. (Овде се препознаје инверзија и у односу на Одисеју и, уопште, приче о повратку јунака: док у Одисеји јунак лута, а Пе нелопа га верно чека код куће, у Чаробном брегу јунак је везан за једно место, док његова вољена одлази и враћа се на Брег. Инверзија је, дакако, и у томе што се при поведач фокусира на доживљаје онога ко чека, а не на доживљаје јунака, у овом случају јунакиње која лута.
BKG 45 - Calameo Završila je na plakatima, online platformama, dobila priznanje National da će se sve te ličnosti pojaviti i nastaviti uživo svoja